واکسن های پیشگیرانه

واکسن‌های پیشگیرانه

یکی از مهمترین ارکان نظام بهداشتی در تمامی جوامع بشری آمادگی لازم جهت مقابله با انواع بیماری‌های عفونی واگیردار است. در این حوزه امکان پاسخگویی به نیاز جامعه در توسعه و تولید واکسن‌های مختلف در مقیاس انبوه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک هدفگذاری بسیار مهم است. فناوری رِناپ با قابلیت توسعه و تولید و آزمون سریع واکسن‌های رناپ‌پایه در مقیاس بالا یک پدیده نوظهور و منحصر به فرد است که در زمینه همه‌گیری کرونا اهمیت خود را به اثبات رساند. انتشار بسیار سریع و عالم‌گیری ویروس کرونا تمام دنیا را در شوک عجیبی فرو برد. این پدیده به تنهایی ضرورت زیرساخت لازم برای پاسخ سریع به نیاز جوامع به واکسیناسیون همگانی را به عنوان مهمترین راه ریشه‌کنی و غلبه بر این معضل گوشزد کرد.

مجموعه رناپ مفتخر است اعلام کند با بهره‌گیری از محققان و دانش‌آموختگان داخل و خارج از کشور طی چندین سال گذشته توانایی توسعه و تولید انواع واکسن‌های پیشگیرانه انسانی را کسب کرده است که واکسن کرونا تنها اولین مورد از آن است که به فضل پروردگار با اخذ مجوزهای لازم در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. با توجه به زیرساخت یکسان و قابل توسعه فناوری رناپ در تولید انواع واکسن‌ها مجموعه رناپ توسعه انواع واکسن‌های انسانی نظیر آنفلوانزای فصلی، تب کریمه کنگو، CMV، HIV، RSV و …. را دردستور کار خود دارد. از طرفی اهمیت نگهداری و مراقبت از دام و طیور و آبزیان به عنوان منبع پروتئینی جوامع، تولید واکسن‌های مربوطه با فناوری رناپ را باتوجه به عملکرد و بازدهی توجیه می‌کند که به حسب نیاز می‌توان به آن پرداخت.

کُرِناپسین

در مجموعه رناپ، واکسن‌های مبتنی بر فناوری رناپ اصطلاحاً رناپسین نامگذاری شده‌اند. از این رده واکسنی، واکسن رناپ پایه علیه ویروس کرونا با نام علمی SARS-CoV2  را  کرناپسین (®️COReNAPCIN) نام‌گذاری و ثبت کرده‌ایم. کرناپسین هم اکنون مراحل توسعه و ارزیابی خود را طی می‌کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر کرناپسین علیه ویروس کرونا نوع ووهان توسعه یافته است که در نتیجه تزریق عضلانی دقیقا همان آنتی ژنی را تولید می‌کند که واکسن‌ شرکت‌های فایزر-بایوانتک و مدرنا تولید می‌کنند. فرم نهایی این واکسن حاوی کد ژنتیکی القاء کننده سنتز آنتی ژن اسپایک گلایکوپروتئین ویروس  SARS-COV2 در قالب مولکولی رناپ (mRNA) است که در نانوذرات لیپیدی فرموله شده است.

همچنین شرکت رناپ مفتخر است اعلام کند این شرکت هم اکنون سازه‌های تولید کننده انواع جهش یافته اصلی این ویروس نظیر نوع انگلیسی، آفریقای جنوبی، برزیلی و هندی را تولید کرده است. این سازه‌ها در صورت نیاز به سرعت قابلیت استفاده در خط تولید برای تولید واکسن جهت مقابله با انواع جهش یافته این ویروس را دارا می‌باشند.