واکسن های درمانی

واکسن‌های درمانی

مدت‌ها رویکرد پزشکان و دارو‌سازان استفاده از دانش شیمی و داروهای شیمیایی و سنتزی بود، از این رو کمتر دارویی را می‌توان یافت که منجر به درمان قطعی شود عمده داروها یا سبب تسکین درد و التهاب می‌شوند یا روند پیشرفت و توسعه بیماری را کند یا به تاخیر می‌اندازند. این درحالی است که امروزه با پیشرفت دانش‌زیست‌فناوری در حوزه درمان انواع بیماری‌ها از بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت تا درمان سرطان و حتی نقایص ژنتیکی قابل درمان هستند. نکته قابل ملاحظه در حیطه درمان دسترسی به روش‌های درمانی و داروهایی است که بیشترین کارآیی، کمترین اثرات جانبی و مناسب‌ترین بها را داشته باشند. ما در رناپ به همت دانشمندان و نخبگان کشور چنین رویکردی را جهت پیشبرد اهداف بالینی و درمان پیش گرفته‌ایم.

سرطان از مهمترین نگرانی‌های حوزه سلامت در تمام جوامع است که سالانه افراد بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند و هزینه‌هایی بسیاری را بر مبتلایان و متصدیان امر سلامت تحمیل می‌کند. روش‌هایی درمانی رایج عمدتاً مبتنی بر شیمی‌درمانی یا پرتو درمانی هستند. هدف اولیه در چنین روش‌هایی، کاهش سرعت تکثیر سلول‌های سرطانی است که در جلوگیری از پیشرفت سرطان موثرند اما به دلیل آنکه کاملاً اختصاصی عمل نمی‌کنند مهمترین مشکل اثرات جانبی مخرب بر فیزیولوژی طبیعی سلول‌هاست بویژه سلول‌هایی که به طور طبیعی در حال تکثیر مداوم هستند، از طرفی سیستم ایمنی بدن هم به شدت دچار نقص عملکردی می‌شود.

واکسن درمانی سرطان

در سال‌های اخیر ایمنی‌درمانی سرطان به عنوان روشی جایگزین یا مکمل شیمی درمانی و پرتودرمانی معرفی شده است. واکسن‌های درمانی سرطان که بر پایه فناوری رِناپ تولید می‌شوند یکی از شیوه‌های نوین ایمنی‌درمانی سرطان هستند. اساس این روش القاء هدفمند و کاملاً اختصاصی سیستم ایمنی فرد بیمار علیه سلول‌های سرطانی همان فرد است به نحوی که سلول‌های ایمنی بیمار به طرز موثری در خون و لنف و بافت‌های دیگر به تک‌ تک سلول‌های سرطانی پرداخته و مقدمات نابودی آنها را فراهم کنند.

35327061344_d199614bd8_k