دستگاه ها

دستگاه نانوسنتز

تولید در مقیاس صنعتی نیازمند تجهیزات متناسب است. یکی از ارکان اساسی در انتقال موفق و هدفمند داروها به درون سلول‌ها و بافت‌ها نانوذرات هستند. دستگاه نانوسنتز که امروزه با نام تجاری نانواسمبلر شناخته می‌شود به عبارتی ابزاری است که ساخت ساده، سریع، قابل تکرار و مقرون به صرفه نانوذرات زیست‌فعال هوشمند را برای استفاده در توسعه انواع داروهای پزشکی امکان پذیر می‌کند. دستگاه نانوسنتز با استفاده از اختلاط بهینه کنترل شده نانو ذرات لیپیدی از یک درگاه و ساختارهای اسید نوکلِئیکی (یا مولکول‌های کوچک و پروتئین‌های درمانی) از درگاه دیگر مبتنی بر فناوری اختلاط میکروسیال، امکان تولید محصولات دارویی با بالاترین اثر بخشی را فراهم می‌کند. مجموعه رِناپ با همکاری محققان شرکت دانش بنیان «ریزسامانه بهبود درمان» برای اولین بار در کشور دستگاه نانوسنتز را در مقیاس آزمایشگاهی جهت طی مراحل تحقیق و توسعه، و مقیاس صنعتی با قابلیت استفاده در خط تولید توسعه داده است.

دستگاه تولید انبوه پلاسمید

سیستم تولید انبوه پلاسمید(pDNA)  که در تولید mRNA استفاده می‌شود به عنوان بخش مهمی جهت ورود به صنعتی‌سازی فناوری mRNA است. علاوه بر آن، پلاسمید‌ها جهت واکسیناسیون ژنتیکی و ژن‌درمانی استفاده می‌شود و نقش مهمی در داروهای زیستی آینده دارد. به این ترتیب تقاضای فزایندهای از pDNA با کیفیت مناسب مطابق قوانین GMP به وجود آمده است. بنابراین فرآیندهای تولید انبوه این محصول باید اقتصادی، در مقیاس صنعتی و با کیفیت قابل قبول طبق الزامات سازمان‌های نظارتی باشد. 

در مجموعه رِناپ با در نظر گرفتن خصوصیات مذکور، خط مکانیزه تولید صنعتی پلاسمید جهت استفاده در حوزه واکسن‌های بر پایه mRNA توسط متخصصین این مجموعه در حال اجرا است. با این فناوری علاوه بر رفع نیاز‌های فعلی مجموعه رِناپ برای توسعه واکسن کرونا و دیگر واکسن‌های مبتنی بر فناوری رِناپ، این شرکت آمادگی تولید پلاسمید جهت استفاده در صنعت و ارائه خدمات به محققین را خواهد داشت.